Detox Bukan Sekadar untuk Kurus

Hai.. Assalamualaikum wbt.. Jumpe lagi dalam entry kali ni Detox Bukan Sekadar Untuk Kurus..

dah baca? 6 Success Story Jom Detox Jutawan? tak cukup nak lagi? kenali detox lebih dekat.. 11 Kelebihan Program Jom Detox Jutawan

 

yess.. kalau dah kurus nak join detox pun boleh. bukan semua yang join detox sebab nak kurus je.. ada ibu dah beranak 5 berat 37kg je.. join jugak team detox shaklee.. sebab apa?

haaa jom I share sini k..

Detox Bukan Sekadar Untuk Kurus #1 Meningkatkan Tenaga

Pernah kan ada antara kita kadang kala rase lemau lesu tak bertenaga, rasa mudah letihh? ni antara banyak toxin dalam badan..

Toxin boleh mengganggu kebolehan badan untuk berfungsi dengan optimum. Dengan berdetox kita buang toxin sekali gus badan dapat berfungsi dengan baik..

Detox Bukan Sekadar Untuk Kurus #2 Melegakan Sembelit / Membantu Proses Pembuangan berjalan Lancar

Dengan detox, korang boleh membersihkan usus besar korang

Apabila usus dah bersih, bukan sahaja masalah sembelit dapat diatasi.

Malah, menggalakkan pergerakan usus lalu menyingkirkan kotoran dengan berkesan.

Jadi takde lah kes susah nak membuang. Bahaya tau kalau tak membuang hari-hari.

Usus adalah salah satu kompenen penting dalam organ detox Shaklee ni tapi fokus kami bukan hanya usus.. ada lagi organ detox lain yang membantu sistem Detox berjalan sepenuhnya

Detox Bukan Sekadar Untuk Kurus #3
Membendung Keinginan Makan Berlebihan 

Salah satu petanda yang badan kita bagi bila dai perlu detox ialah craving food..  i bukan mengidam yang macam orang mengandung tu taw. salah satu tanda badan bertoksin ialah korang akan craving gila kafein, makanan manis dan berlemak?

Sebab itulah dengan detox, tiba-tiba korang akan perasan yang craving tu dah kurang and boleh cakap “bye2” kepada makanan-makanan memudaratkan ini.

Sebaliknya, anda akan ketagihan kepada makanan-makanan yang sihat pula. Jangan percaya.. buat je.. yang dulu tak makan sayur akan suka sayur lepas join Program ni..

Detox Bukan Sekadar Untuk Kurus #4 Mencantikkan Kulit

Bila bercakap tentang kulit.. hebat taw kulit ni.. ni adalah orgaan terbesar yang kita ada.. so  memang kena jaga rapi..

bukan bercakap tentang kulit muka je. tapi semuaa.. kulit tangan, badan, kaki.. haa tak kan nak cantik kulit muke je kan..

Kulit yang cantik menunjukkan dalaman seseorang itu sihat, dan sebaliknya.

Kulit membantu menyingkirkan kotoran dan toksin melalui peluh.

Sebab itulah, badan bertoksin tinggi sangat sinonim dengan masalah-masalah kulit. Antaranya jerawat dan kulit kusam.

Bila toksin disingkirkan, perlahan-perlahan korang akan dapati perubahan positif kepada kulit anda.

Siapa yang tak nak kulit cantik kan?

 

 

Detox Bukan Sekadar Untuk Kurus #5 Kawal Stress

Toksin dan radikal bebas yang terkumpul di dalam badan juga boleh menjejaskan fungsi otak.

Sebelum detoks, korang mungkin mengalami masalah tidur, keletihan kronik, dan masalah dengan daya fokus. Sebaik sahaja korang buat detox, banyak isu-isu ini akan beransur-ansur hilang. korang akan dapat tidur lebih baik dan daya tumpuan yang lebih baik.

Detox Bukan Sekadar Untuk Kurus #6 Menguatkan Imunisasi Badan

Selepas detox badan anda akan mempunyai fungsi pencernaan dan limfatik yang lebih baik. Kedua-duanya adalah kunci kepada sistem imun yang kuat dan seimbang.

Detox  juga dapat mengurangkan penghasilan radikal bebas yang boleh melemahkan sistem imun dalam badan korang.

Detox Bukan Sekadar Untuk Kurus #7 Memberi Tidur Yang Berkualiti

Toksin bukan sahaja menggangu kitaran tidur tetapi membina radikal bebas.

Radikal bebas ini kemudiannya meningkatkan penghasilan hormon tidur dan mengganggu kitaran tidur anda.

Sebab itu, kalau korang ada masalah untuk tidur, tu petanda korang memang perlukan detox

Jadi dalam banyak-banyak manfaat ni, yang mana menarik perhatian korang? Korang termasuk dalam golongan yang mana?

 

Detox Bukan Sekadar Untuk Kurus #8 Menurunkan Berat Badan

hahaaa.. ramai yang nak baca point ni kan? tak di nafikan lepas dah habis semua toxin.. maka berat pun turun laa dan yang penting bukan senang taw berat tu nak naik.. unless korang makan sepinggan toxin.. haha..

 

banyak kan penurunan? tahu tak setiap 1kg yang hilang.. maknanya korang dah kurangkan 4kg beban di lutut taw. tak hairan kalau memang rasa ringan kann..

 

 

 

Anisah Ismail