RAHSIA 4 RAMUAN VIVIX

Bismillah dan Assalamualaikun wbt

Selamat Petang semoga hari ini lebih baik dari semalam..

KENAPA VIVIX KEKAL TOP 1 SEBAGAI

 

#RAMUAN VIVIX YANG PERTAMA

ANGGUR MUSCADINE

 

 

 

? Anggur bukan sebarang anggur, takde jual kat kedai buah tepi jalan. Satu-satunya anggur yang mempunyai lebih satu kromosom yang bermanfaat untuk kesihatan.

? Anggur ini mempunyai ciri-ciri untuk menghentikan bahan kimia yang menjadi penyebab kanser, juga sebagai anti-virus dan anti-bakteria.

? Anggur muscadine dan bijinya adalah salah satu daripada sumber terbaik antioksidan dan mempunyai ciri anti-radang.

? Jika dibandingkan dengan anggur lain, ia mempunyai 40 X ganda lebih POLIFENOL yang terbukti memberi manfaat bagi kesihatan kardiovaskular, menurunkan tahap gula dalam darah dan melambatkan proses penuaan.

? Saiz anggur muscadine adalah luar biasa. Jauh lebih besar dari anggur biasa. Tengok je gambar kat bawah. 5 kali ganda lebih besar dari saiz anggur biasa. Dapat makan sebiji ni puas hati.  Tapi sayang kat Malaysia tak ada anggur ni.

 

Anggur hebat ini adalah satu satunya anggur semulajadi yang mempunyai lebih satu kromosom,iaitu 20 kromosom dan kerana inilah ianya mempunyai lebih banyak faedah kesihatan, fungsi imun yang lebih tinggi dan sifat antioksidan yang lebih kukuh.

Ia mempunyai ciri ciri menghentikan kimia penyebab kanser, anti virus dan anti bakteria.Anggur muscadine dan bijinya adalah satu daripada sumber terbaik antioksidan dan mempunyai ciri anti radang.

 

? Anggur muscadine mempunyai ciri-ciri untuk menghentikan bahan kimia yang menjadi penyebab kanser, juga sebagai anti-virus dan anti-bakteria.

? Kulit dan biji anggur muscadine, adalah salah satu daripada sumber terbaik antioksidan dan mempunyai ciri anti-radang.

 

? Anggur Muscadine adalah anggur dari Alam Yang Luar Biasa.

Di antara 8,000 jenis anggur di dunia, anggur Muscadine adalah salah satu anggur terbesar dan luar biasa. Besar, tahan rintangan dan mengandungi antioksidan ia menarik perhatian saintis Shaklee, yang menjadikannya tersedia untuk semua  dalam bentuk minuman yang sihat dan pekat.

 

#RAMUAN VIVIX YANG KEDUA 

EUROPEAN ELDERBERRY

Elderberry juga dikenal sebagai Sambucus Nigra. Buahnya bulat kecil berwarna ungu gelap bergerombol seperti anggur. Buah ini banyak tumbuh di Eropa, Amerika Utara, Asia, dan Inggris. Elderberry merupakan jamu popular dan telah lama digunakan dalam pengobatan tradisional. Manfaat lain jus elderberry ialah

>telah terbukti sangat efektif dalam pengobatan dan penyembuhan flu dan juga digunakan untuk mengobati penderita flu selama epidemi di Panama pada tahun 1995.

>Kandungan vitamin C yang tinggi membuat jus elderberry sangat bermanfaat dalam pengobatan penyakit yang disebabkan karena infeksi virus dan bakteri.

>Kemampuannya untuk mencegah dan mengobati kanser, fakta dikaitkan dengan antioksidan yang dikandungnya.

>Meningkatkan sistem kekebalan tubuh serta sangat membantu dalam mengobati penyakit AIDS dan kanser.

>Menurunkan kadar kolesteroldan mengurangi kolesterol jahat. Hal ini dapat sangat bermanfaat dalam mencegah penyakit jantung.

>Efek berbahaya dari pencemaran, stres, dan makan yang tidak sehat dapat dicegah dan dikurangi dengan mengambil jus elderberry setiap hari.

>Mencegah dan membantu penyembuhan diabetes, perlindungan terhadap infeksi virus, dan sesak nafas.

>Meningkatkan kesihatan jantung dan ginjal.

#RAMUAN VIVIX YANG KE 3

LOBAK UNGU

 

 

✅ ANTIOKSIDA
Purple carrot mengandungi kandungan antioksida yang tinggi berbanding lobak biasa.
Kandungan Vitamin A dalam purple carrot juga adalah tinggi.
.
Ia mengandungi PHYTOCHEMICAL termasuk lah Carotenoids, Phenolics, Polyacetylenes, Isocoumarins dan Sesquiterpenes dan ini membantu tubuh mengekalkan kesihatan dan penglihatan yang lebih baik.
.
.
✅ ANTI-RADANG
Purple carrot mengandungi ANTHOCYANINS yang bertindak sebagai antiradang yang dapat  melegakan kesakitan sendi dan berfungsi untuk melindungi sel badan kita daripada  rosak, punca kepada pelbagai jenis penyakit kritikal terutamanya penyakit kardiovaskular dan diabetes.
.
.
✅ANTI-CARCINOGEN
Purple carrot bertindak sebagai Anti Carcinogen yang membantu mengurangkan risiko penyakit kanser dan membantu tubuh melawan penyakit ini.
.
Kajian juga mendapati lobak ungu atau purple carrot mengandungi lutein dan karotenoid yang mampu melindungi tubuh dari kanser kolon.
.
.
✅ANTI-VIRAL
Ia juga mengandungi Anti Viral yang membantu tubuh melawan virus dan bakteria. Ia sangat bagus untuk melawan virus & bakteria yang mudah berjangkit dan mudah merebak seperti flu, campak & jangkitan dalaman seperti jangkitan pada salur kencing, mulut & perut.

RAMUAN VIVIX YANG KE 4

POLYGONUM CUSPIDATUM

Knotweed jepun adalah sumber komersial Resveratrol. Polygonium Cuspidatum banyak manfaat kesihatan dan digunakan untuk merumuskan supplement ANTI PENUAAN.

Kesimpulan dari ujian demi ujian menunjukkan resveratrol di dalamnya membantu untuk melambatkan proses penuaan,merendahkan kolestrol,merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet,mengurangkan berat badan.

Polygonum Cuspidatum kaya dengan RESVERATROL.

 

Polygonum Cuuspidatum telah digunapakai sebagai ubat herba China dan Jepun selama lebih 100 tahun untuk merawat uban.Caranya, amik akar buat macam wasabi, dan lumurkan di kepala. Orang Melayu, bahasa kita, kita lumur di kepala seperti inai.Satu benda yang anda perlu tahu, Pokok Polygonum Cuspidatum ini tidak boleh di makan. Jika ada yang makan akarnya, dia akan mengalami ciri birit seterusnya Diarhea

Polygonum Cuspidatum yang terkandung di dalam Vivix membantu sebagai Anti depresi, menstabilkan tekanan darah, merendahkan kolestrol , memperlahankan proses penuaan juga membantu menambahkan tenaga

 

 

ARTIS PUN AMALKAN VIVIX untuk keseluruhan menyeluruh

 

 

# RITA RUDAINI

#EMMA MAEMBONG

JIKA ANDA inginkan bantuan untuk mendapatkan VIVIX boleh klik sini NAK VIVIX

 

ketahui MACAM MANA VIVIX BERFUNGSI untuk pemahaman yang lebih jelas..

 

 

 

Anisah Ismail